Oproep aan alle voetbalclubs: steun de campagne #Zetjezelfnietbuitenspel

Beste lezer,

U kent de krantenartikelen vast nog wel: de agent die tijdens een trouwstoet in Rotterdam werd neergeslagen, de brandweerman die werd belaagd en bekogeld met vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Helaas krijgen onze hulpverleners te vaak te maken met agressie en geweld. De Taskforce Onze hulpverleners veilig is door het ministerie van Justitie en Veiligheid opgericht om agressie en geweld tegen te gaan. Ik hoop dat uw club zich met mij, de voorzitter van de Taskforce, wil inzetten om agressie en geweld tegen hulpverleners tegen te gaan. Want ook de voetbalwereld krijgt soms te maken met agressie en geweld.

De consequenties zijn tegenwoordig niet mals. Het risico dat je jezelf in de maatschappij daarmee buiten spel zet, is groot. Daarom starten we vandaag met de campagne #Zetjezelfnietbuitenspel en begint scheidsrechter Serdar Gözübüyük op scholen met het geven van workshops. Hiermee zullen we al een grote groep jongeren bereiken. Maar om het bereik nog groter te maken, vraag ik u om hulp. Want via voetbalverenigingen bereiken we nog veel meer jongeren. Ik hoop dan ook dat uw club zich samen met mij wil inzetten om agressie en geweld tegen hulpverleners tegen te gaan.

Hoe doet u mee?
In de bijlage vindt u de poster met Serdar Gözübüyük. De film is in verschillende versies beschikbaar, zodat deze ook kan worden geplaatst op Instagram, Instagram Stories en Facebook via https://every.media/s/WtlBSXIpxBl5lnMY.

Zet tijdens de Week van de Veiligheid (11 t/m 17 oktober) de promotiefilm en/of de poster met Serdar Gözübüyük op uw sociale mediakanalen onder vermelding van de hashtag #Zetjezelfnietbuitenspel of plaats het op uw website. Met elkaar kunnen we de norm in de samenleving versterken en zorgen we ervoor dat hulpverleners hun werk op een veilige manier kunnen doen. Maar daarvoor hebben wij uw hulp hard nodig! Doet u ook mee?

Met vriendelijke groet,

De Taskforce Onze hulpverleners veilig

Het laatste Facebook nieuws

Deze site is gemaakt door Flipmedia